תחומי טיפול

טראומה

בטראומה אירוע קשה מהעבר משפיע על חיי האדם במגוון צורות (פלאשבקים, תפיסה עצמית, תגובות גופניות ועוד) ועל תפקודו. למעשה, האירוע נותר חי ונוכח למרות שכבר הסתיים. בטיפול המטרה היא להתגבר על ההשפעות הללו ולשנות את השפעותיו.

חרדה

חרדה היא תגובה גופנית (למשל, עלייה בקצב הלב, הזעה, עוררות יתר), רגשית (תחושת פחד) ומחשבתית (מחשבות שליליות על אירוע / מצב מסוים) לדבר מסוים. החרדה יכולה להיות כללית, חברתית או ספציפית.

דיכאון

דיכאון הוא חוויה מתמשכת של עצב, חוסר אנרגיה, וקושי מתמשך בתפקוד. הוא יכול לנבוע ממשברי חיים, מחלה, פרידה מבת או בן זוג ועוד. בטיפול בדיכאון המטרה היא להבין את הגורמים לדיכאון, ולייצר שינוי תפקודי ובתחושת העצב המלווה את האדם.

קשיים בזוגיות

כיום, בעידן האפליקציות וההיכרויות המידיות והקצרות, רבים מתקשים ליצור זוגיות ארוכת טווח. צעירים (וגם מבוגרים) רבים פונים לטיפול בשל קשיים במציאת ושימור זוגיות, ורצון להבין את מקורם. בטיפול מנסים להבין מהם הגורמים המעכבים וכיצד ניתן להתגבר עליהם.

טיפול בילדים

ילדים נוטים לבטא את קשייהם באופן לא מילולי. למשל, על-ידי התנהגות תוקפנית, נסיגה חברתית, שינויים בהרגלים ושתקנות. בטיפול בילדים, אשר נעשה בדרך-כלל דרך משחק והדרכות הורים, אנו יוצרים סביבה בטוחה, מבינים את המקור לקשיים וכיצד ניתן לסייע להם בבית ובמסגרות, תוך שיתוף ההורים.

טיפול במתבגרים

גיל ההתבגרות מזמן אתו אתגרים רבים – השתלבות במארג חברתי מורכב יותר, זיהוי העדפות מיניות, לחץ לימודי, ותהליכי גיבוש זהות. הטיפול במתבגרים הוא בדרך-כלל בדיבור ותוך ניסיון להכיר את הנפש הייחודית המתפתחת של המתבגר/ת, לסייע לו לגבש את זהותו ולהתגבר על משברים עכשוויים.

הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז מהווה קושי מרכזי של ילדים ומבוגרים רבים. ל-ADHD מרכיב קשבי המתאפיין בקושי בהפניית קשב ושמירה על מיקודו, מרכיב של אימפולסיביות ומרכיב של היפראקטיביות. ההפרעה פוגעת בדימוי העצמי, ומשפיעה על התפקודים האקדמיים, התעסוקתיים, החברתיים והזוגיים.